torsdag den 15. november 2007

November i New York

Den store Internet-blogger, bliver jeg nok aldrig. I hvert fald ikke endnu. Men nu hvor mørket og kulden er nået til New York, er det måske på tide med en hurtigt update. Der er jo sket en del den sidste månedes tid, jeg ved sørme ikke rigtigt hvor jeg skal starte.

Jo altså, jeg har igen haft besøg fra Danmark. Alle mine søskende og svogre kom forbi i uge 42, hvor vi havde en rigtigt dejlig uges tid sammen og senere i Oktober var Laura et smut herovre igen.Vi lånte et hus i Catskills Mountains af en kollega, lejede en Chrysler Equinox i guld og havde det drøn lækkert i de smukke bjerge. Vi var også et smut forbi Woodstock for at kigge på hippier, hvilket var en stor oplevelse, som at lande i en underlig b-film som forsøger at beskrive 60'erne - sådan lidt på afstand. Et underligt og utroværdigt billede af en svunden tid, men ikke destromindre charmerende og hyggeligt. Siden har jeg været på et kort visit i San Francisco (Silicon Valley) i forbindelse med arbejde, og senere i november tager jeg til Austin i Texas for at fejre Thanksgiving på amerikansk maner. Nok om mig, mere om New York.

Byen, som jeg efterhånden kender godt, er stadig fantastisk. Det er svært at kede sig her, når der alle døgnets timer er live-musik, kundsudstillinger, teater, (shopping) og ikke mindst så utroligt mange mennesker i forskellige afstøbninger, som er uendeligt sjove at sidde og kigge på på en bænk i Central Park, på Union Square eller ved St. Marks Place. Midt i byen, iblandt sorte, hvide, kinesere, indere, arabere, mexicanere er der langt hjem til Danmark og "Pia's 13,8%", som bare én gang skulle mærke mangfoldigheden på egen krop for at finde ud af at den hverken er farlig eller ødelæggende med derimod farverig og smuk. I samme sætning skal det dog her nævnes, at mangfoldigheden i New York heller ikke rækker længere end til en opdeling af folk i forskellige hoods, og at man sjældent ser en hvid mand i det ydre Brooklyn eller mange Mexicanere i Financial District.

Snart tænder de juletræet ved Rokkerfeller Center, og byen er så småt ved at tage tilløb til det store juleræs. Jeg hader ræset (ikke hyggen), og det kan være at jeg snart skriver lidt mere her.
(tak til de trofaste... mor?)



Ingen kommentarer: